logo


Пациентка в писмо до болницата: Обслужването в Централ Хоспитал е по-добро, отколкото в Швеция

Пациентка в писмо до болницата: Обслужването в Централ Хоспитал е по-добро, отколкото в Швеция
28 Яну 2020
994

Пациентка в писмо до болницата:
"Обслужването в Централ Хоспитал е по-добро, отколкото в Швеция"

"Обръщам се към вас, за да изразя своята огромна благодарност към персонала на МБАЛ Централ Хоспитал за грижите и особено за човешкото отношение на лекари, медицински сестри и санитари към моята майка."

Така започва писмото на Катя Ташева до ръководството на МБАЛ Централ Хоспитал. Пловдивчанката от няколко години живее и работи в Швеция със семейството си.

Връща се България заради заболяване на майка й. Болестта е злокачествена и състоянието на жената се влошава постепенно, въпреки направените операции и проведените терапии в различни лечебни заведения у нас.
В писмото Катя признава, че се обърнала за съдействие към Централ Хоспитал с известно недоверие.

"Бях се наслушала на оплаквани от българите колко е лошо обслужването в здравните заведения, а за частните болници бях чула какво ли не", споделя жената.

И добавя, че още с идването си тук обаче остава впечатлена от високата компетентност и адекватните грижи, които екипът полага за нейната 71-годишна майка на първо място, но най-силно е впечатлена от доброто и топло отношение на персонала към болните.

Майката е приета в Отделение по анестезиология и интензивно лечение в болница Централ Хоспитал, където лекарите денонощно се борят за живота й, но и за комфорта на пациентката и на близките.

"Тук осъзнах, че много българи виждат в прекалено тъмни краски ситуацията в нашето здравеопазване", казва Катя и прави сравнение с Швеция, където обслужването не е толкова ангажирано към болните, освен това е значително по-бавно и тромаво. Дори в Спешните отделения пациентите с по-леки травми се налага да чакат с часове и въпреки страданията да проявяват разбиране към лекарите, че има остър недостиг на кадри.

Ташева посещава редовно майка си и след като разбира, че като нея има и други доволни близки на болни, решава да изрази впечатленията на всички към отделението в благодарственото писмо.